Nutsbedrijven beter laten communiceren

In de huidige digitale wereld is het essentieel dat nutsbedrijven beter communiceren. Dit is niet alleen belangrijk voor de klanttevredenheid, maar het zorgt er ook voor dat het bedrijf efficiënter en effectiever functioneert. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden?

Als nutsbedrijven beter gaan communiceren, 3 voordelen.

Wij laten nutsbedrijven het maximale uit hun budget te halen.

Maximaal effect uit je budget

Communiceer als nutsbedrijf beter door berichten digitaal te sturen als dit digitaal kan, maar ook fysieke post te gebruiken om al je doelgroepen te bereiken. Zo haal je het meeste uit je budget en bespaar je ook op papier en porto.

Als een nutsbedrijf beter gaat communiceren zijn hun klanten meer tevreden.

Verbeter de klantervaring

Geef je klant de keuze hoe zij de berichten willen ontvangen, namelijk via e-mail, post of sms. Zo is jouw klant meer tevreden, bereik je ze beter en blijven zij loyaal aan jouw merk. Dankzij onze slimme oplossingen hou je altijd grip op je berichten, hoe je deze ook verstuurt.

Impress zorgt altijd voor doeltreffende communicatie voor nustbedrijven.,

Betrouwbaar en doeltreffend

Een duidelijk verhaal is niet voldoende, want je bericht moet ook bij je klant aankomen. Dus ook wanneer je e-mail is weg gefilterd, je bericht bounced of je klant de e-mail niet opent. Zo is je klant altijd geïnformeerd en komen er daardoor minder vragen bij support binnen.

Een voorbeeld

De straat moet open

Vanwege onderhoud aan de waterleiding moet in een wijk de straat open. Dit heeft onder andere effect op de bereikbaarheid van de wijk en de waterkwaliteit uit de kraan.

Doelgroep selecteren

Het waterbedrijf eerst het gebied die zij over de werkzaamheden gaan informeren. Hierdoor stuurt het nutsbedrijf het bericht alleen naar klanten waarvoor deze relevant is. De persoonsgegevens worden vervolgens gebruikt om het te maken bericht te personaliseren.

Communicatie opstellen

In het CCM-platform schrijft het nutsbedrijf zelf de communicatie, voegt de gepersonaliseerde elementen toe en plaatsen tot slot afbeeldingen. Het archief zit overigens aan het CCM-platform gekoppeld. Hierdoor kan de klantenservice altijd zien welke brief of e-mail de klant heeft ontvangen. Heeft een klant een vraag? Dan is de klantenservice hierdoor goed geïnformeerd, waardoor vragen snel zijn af te handelen.

De volgende dag
De volgende dag

E-mail en post versturen

Dankzij een eerdere campagne beschikt het waterbedrijf ook over e-mailadressen. Het CCM-platform zorgt ervoor dat brieven en e-mails zonder gedoe perfect op elkaar aansluiten.

Heeft een klanten een e-mailadres doorgegeven? Dan stuurt het nutsbedrijf een e-mail. De andere klanten ontvangen hetzelfde bericht, maar dan per post. Klopt een e-mailadres niet of wordt het bericht niet geopend? Dat is geen probleem. Het systeem stuurt deze klanten automatisch ook een brief, waardoor alle klanten toch goed geïnformeerd zijn.

Succes!

Dankzij de slimme digitale oplossingen, samenwerkende systemen en gekoppelde platformen laten wij nutsbedrijven beter communiceren. Vraag naar de mogelijkheden.

Enkele nutsbedrijven die Impress helpt beter en persoonlijker te communiceren.

Als je als nutsbedrijf beter communiceert blijven je klanten tevreden.

1. Klantervaring verbeteren

Met een CCM-oplossing van Impress sluit je digitale en geprinte communicatie perfect op elkaar aan. Zo bereik je als nutsbedrijf elke doelgroep via het kanaal dat zij willen gebruiken. Alle kanalen gebruiken dezelfde bron, waardoor je aanpassingen maar op een plek hoeft uit te voeren.

2. Fysieke en digitale berichten op één lijn

Klantcontact via de e-mail is goedkoper dan via print, maar de in-box van klanten zitten vol. Dat is vast herkenbaar. Opent een klant de e-mail niet? Stuur dan automatisch een brief en bereik je contacten eenvoudig via de brievenbus.

3. Communiceer zo duurzaam mogelijk

Kies voor Impress en draag bij aan een duurzamere toekomst. Wij produceren namelijk met de grootste zorg voor het milieu en verzenden CO2-neutraal. Wij zijn de trotse houder van het Ecovadis Gold certificaat en behoren bovendien tot de top 3 procent van meest duurzame bedrijven ter wereld.

4. Jouw boodschap snel verzonden

In de dynamische wereld van vandaag verwacht je klant dat je altijd snel communiceert. Dit geldt overigens ook als je post verstuurt. Wij begrijpen deze uitdaging. Geef je jouw communicatie voor 11:00 uur vrij? Dan produceren wij dezelfde dag.

5. Altijd goed afgeleverd

Verstuur je belangrijke, privacygevoelige informatie, zoals adresgegevens of andere klantdata? Dan is het cruciaal dat je berichten altijd op de juiste plaats aankomen. Maar hoe kun je er zeker van zijn dat dit ook echt gebeurt? Wij tonen dat aan met onze certificaten.

6. Overstappen op white label

Heb je nog stapels briefpapier en enveloppen liggen die een hap uit je budget nemen? Wij hebben de oplossing! Wij maken de voorraad briefpapier en enveloppen op. Daarna stappen wij over op white label productie. Zo communiceer je als nutsbedrijf niet alleen beter en je verspilt ook minder.

Wil je meer weten over hoe wij nutsbedrijven beter laten communiceren?

Lees dan deze selectie aan artikelen. Zo kom je er achter wat Printing on Demand en gepersonaliseerde communicatie nog meer voor je kunnen doen. Al onze artikelen vind je hier.

Impress en EduHint zetten hun samenwerking voort en gaan nog eens drie jaar samenwerken.

EduHint en Impress zetten succesvolle samenwerking voort.

Hierdoor mag Impress zich voor de komende drie jaar weer de vertrouwde partner van EduHint noemen en al hun opleidingsmateriaal voor het voortgezet onderwijs en MBO printen.
CO2-neutraal post versturen, dat doe je zo.

CO2-neutraal post versturen, zo doe je dat.

Zet de stap naar een groenere toekomst en verstuur je post CO2-neutraal. Zo draagt je bedrijf bij aan een schonere planeet en versterk je het imago van je organisatie.
Wat is het verschil tussen printen en drukken?

Wat is het verschil tussen printen en drukken?

Welke techniek zet je wanneer in en wat zijn de voor- en nadelen? De ene techniek werkt bijvoorbeeld goed samen met digitale oplossingen, terwijl de ander het beter doet met grote oplages.