Direct Mail versturen. Dat valt op.

Wil je een Direct Mail versturen? Dat is een goed idee. Dankzij een Direct Mail komt je klant vaker in actie. Wist je dat de gemiddelde levensduur van een e-mail 17 seconde is? Die van een Direct Mail wel 17 dagen! Dit maakt een Direct Mail een uitstekende toevoeging aan jouw Direct Marketing campagne. Gebruik dus de kracht van een fysiek bericht en benut daarnaast de eindeloze mogelijkheden voor personalisatie. Impress staat voor je klaar.

Haal het maximale uit je budget met het versturen van een Direct Mail.

Alles uit je budget

Je marketingbudget is je alles. Wij helpen je er het beste uit te halen. Dus elke Direct Mail die je verstuurt is persoonlijk en specifiek voor die ene klant gemaakt.

Met Direct Mail krijg jij je klant in beweging

Krijg je klant in actie

Een Direct Mail versturen vraagt een hogere investering, maar met een gemiddelde conversie van 15 procent, ligt deze aanzienlijk hoger dan de 3 procent CTR van een e-mail.

Met het versturen van een Direct Mail is snelheid cruciaal

Snel en effectief

Met het versturen van een Direct Mail is snelheid cruciaal. Daarom zorgen wij ervoor dat jouw mailing de volgende dag al op de post gaat. Zo haal je het maximale uit je campagne.

De ontwikkelingen van Direct Mail sinds 2008

Reclamebereik

Gemiddeld: 51%

Waardering

Gemiddeld: 51%

Relevantie

Gemiddeld: 31%

Respons

Gemiddeld: 11%

Responsintentie

Gemiddeld: 12%

De genoemde 44% bereik in de periode 2021 – 2023 is het gemiddelde in een campagne naar zowel bestaande klanten als prospecten. Als wij alleen kijken naar de resultaten bij contacten waar je een relatie mee hebt, dan is het bereik 56%. Bron: DM benckmark 2023 van PostNL en MetrixLab.

Persoonlijke Direct Mails op maat

Wij begrijpen dat je jouw klanten graag persoonlijk aanspreekt en dat je daarnaast efficiënt wilt werken. Wij helpen je daarbij. Dat doen wij door bijvoorbeeld je bestaande systemen te koppelen aan onze infrastructuur. Zo verstuur je jouw Direct Mail zo efficiënt mogelijk naar ons toe.

Een Direct Mail helpt je jouw klanten te activeren
Het beste resultaat haal je als e-mail en direct mail samen laat werken

Combineer Direct Mail met digitale communicatie

Benut de voordelen van elk kanaal. Start bijvoorbeeld je direct marketingcampagne digitaal en maak hem af met  een Direct Mail. Zo bereik je ook de mensen achter een niet werkend e-mailadres of overvolle in-box. Zo is je bereik maximaal en laat je geen contact onbenut.

Daarnaast haal je betere resultaten met je campagne. Het toevoegen van Direct Mail aan je campagne zorgt voor een hogere opening en engagement rate.

Haal eruit wat erin zit

Wij helpen je graag om het beste uit elk communicatiekanaal te halen. Daarnaast zorgen wij ervoor dat je alle kanalen eenvoudig vanaf één plek kan beheren. Met ons CCM-platform van Quadient verstuur je Direct Mails, e-mails en sms- en Whatsapp-berichten met één uniforme boodschap voor een maximaal bereik en waardevolle interacties. Laat dus geen kansen schieten en vergroot je impact.

Als wij het versturen van een Direct Mail met een e-mail vergelijken.

E-mail

Omschrijving
Resultaat
Gemiddeld bereik
(openingsrate)
52%
Gemiddelde conversie
(click true rate)
3,04%
Gemiddelde levensduur
17 sec
Mensen die site bezoeken
(100 e-mails x 0,52 x 0,0304)
1,58
Direct Mail is onmisbaar in jouw fysieke klantcommunicatie

Direct Mail

Omschrijving
Resultaat
Gemiddeld bereik
(openingsrate)
56%
Gemiddelde conversie
(click true rate)
15%
Gemiddelde levensduur
17 dagen
Mensen die site bezoeken
(100 direct mails x 0,56 x 0,15)
8,4

Bron: DM benckmark 2023 van PostNL en MetrixLab.

6 redenen om een Direct Mail via Impress te versturen.

Direct Mail op maat

Wil je een Direct Mail versturen? Dan stemmen wij de aanpak af op jouw organisatie. Lever jij de adressen aan en verwerken wij de retouren? Heeft je organisatie zelf afspraken met PostNL of lift je mee op onze gunstige afspraken? Wij regelen het voor je.

Flexibele oplages

Ga je een Direct Mail versturen, maar zet je dit kanaal alleen voor een specifiek segment in? Dat is geen probleem. Onze printers gaan al bij één uiting voor je draaien. Dat maakt post dus uitstekend geschikt voor het gedeelte van je klanten die je digitaal niet kan bereiken. Zo mis je niemand in je campagne.

Houd je CRM actueel

Wij kunnen je helpen bij het verwerken van de antwoordkaarten en de retourzendingen van je verstuurde mailing. Dit kunnen wij bijvoorbeeld digitaal aanleveren, zodat je het zelf in je CRM of ERP kan importen. Een direct koppeling met onze infrastructuur kan natuurlijk ook.

Verder dan Direct Mail

Met ons platform beheer je eenvoudig je hele klantcommunicatie op een centrale plek. Segmenteer je contacten, bouw interactiebomen en zorg voor een consistente boodschap voor al je kanalen. Zo zorg je voor een optimaal resultaat.

Scherpe tarieven

Wij versturen voor meerdere bedrijven Direct Mails, brieven en andere fysieke uitingen. Hierdoor hebben wij voordelige tarieven met bijvoorbeeld PostNL. Verstuur je een Direct Mail via Impress? Dan is jouw tarief voordeliger dan wanneer je zelf postzegels plakt.

Kies het juiste moment

Je kan altijd kiezen tussen verschillende aflevermomenten. Zo bepaal je eenvoudig wanneer de post aan moet komen bij je klanten en prospect. Heeft de mailing haast, dan kunnen wij met 24 uur alles op de post doen. Mag het iets langer duren, kies dan voor een 48 – 72 uur zending. De keuze is aan jou.

Met Direct Mail pak je de aandacht

59%

geeft aan Direct Mail leuk te vinden.

Ontvangers van een Direct Mail vinden deze post leuker dan vroeger. In 2018 gaf 39% aan Direct Mail leuk te vinden. Dit aandeel is in 2023 gestegen naar 59%.

Verschillen per branche

De waardering van een Direct Mail is het hoogst wanneer deze afkomstig is uit de mode-branche (66%) en uit de retail (61%)

Veel gestelde vragen over het versturen van een Direct Mail.

Is het versturen van een Direct Mail via Impress conform de AVG?

Wij volgen de AVG-regels tot in detail. Onze processen zijn zelfs zo veilig dat ook zorginstellingen, de overheid en verzekeraars van onze dienstverleningen gebruik maken. Je kan er dus op vertrouwen dat wij zorgvuldig met de gegevens van je klanten omgaan. Je kan al onze certificeren hier vinden.

Hoe snel kunnen jullie produceren?

Wil je een Direct Mail versturen? Lever deze dan voor 11 uur bij ons aan en wij zorgen ervoor dat deze de volgende dag met de post weg gaat. Zo helpen wij je jouw doelgroep op het juiste moment te bereiken.

Is het versturen van Direct Mail milieuvriendelijk?

Wij begrijpen je zorgen over duurzaamheid. Daarom printen wij alleen wat je campagne nodig heeft en verspillen wij niets. Daarnaast adviseren wij je actief om minder inkt te gebruiken.

Onze inspanningen worden gezien. Ecovadis plaatst ons in de top 3 procent van hun onderzochte bedrijven wereldwijd. Verstuur je een Direct Mail via Impress, dan kies je voor een verantwoorde partner.

Het versturen van een Direct Mail is duurzaam