Veel processen bij verzekeraars zijn vaste procedures. Deze processen zijn uitermate geschikt om te automatiseren, ondanks dat je vaak werkt met privacygevoelige of medische gegevens. Gepersonaliseerde klantcommunicatie is waardevol voor verzekeraars. Het zorgt bijvoorbeeld voor een betere klantbeleving en minder kosten.
Na het ongeval wordt ze naar het ziekenhuis gebracht. Daar krijgt ze alle zorg die zij nodig heeft. Gelukkig valt het allemaal mee, waardoor ze snel naar huis mag. De kosten worden gedekt door haar verzekeraar.
Vervolgens ligt er een maand later een brief op de mat. Via deze brief vraagt haar verzekeraar naar het ongeval. Antwoord geven kan eenvoudig digitaal. Maria heeft nu geen tijd en legt vervolgens de brief aan de kant.
De verzekeraar heeft nog geen reactie gehad. De vragenlijst is daarnaast ook nog niet geopend. Hierom verstuurt de workflow bij de verzekeraar ter herinnering automatisch een gepersonaliseerde e-mail.
Maria zit in de bus en ziet de e-mail binnenkomen. Ze was de vragenlijst helemaal vergeten. Ze heeft nu wel tijd en besluit de vragenlijst te openen.
De link in de e-mail brengt Maria naar een digitaal en interactief document. Omdat het document gepersonaliseerd is ziet Maria alleen de vragen die voor haar van belang zijn. Hierdoor ziet ze in een oogopslag wat ze moet aanvullen.
Alle vragen zijn beantwoordt. Er zijn zelfs foto’s aan het document toegevoegd. Hierdoor heeft de verzekeraar alle informatie binnen en de klantenservice heeft er niets voor hoeven te doen.
In tegenstelling tot traditionele communicatie maak je het met digitale oplossingen voor cliënten eenvoudig om te reageren. Met onze mobile first aanpak kan je cliënt daarnaast overal aan de slag, dus zowel in de bus als achter een bureau.
Alles wat wij doen is gepersonaliseerd. Een en hetzelfde bericht naar al je cliënten voldoet niet meer. Met gepersonaliseerde klantcommunicatie ontvangt een verzekeraar meer interactie en sneller resultaat.
Automatiseren heeft een groot voordeel. Er gaat minder fout. Daarnaast kunnen medewerkers zich richten op taken die het belangrijkst zijn.
Digitale oplossingen helpen je collega’s efficiënter werken. Want als cliënten zelf informatie kunnen vinden via Interactieve Documenten, dan krijgt je klantenservice minder aanvragen.
Communiceer je automatisch en persoonlijk, dan jagen je workflows effectief achter klanten aan. Hierdoor kan je afdeling verkoop zich richten op de belangrijkste deals.
Wij helpen je met gepersonaliseerde communicatie die geheel binnen de wet en regelgeving past. Onze digitale oplossingen zijn veilig. Ze worden bijvoorbeeld continu intern en extern getest. Om jou daarvan te verzekeren zijn wij uitgebreid gecertificeerd op het gebied van kwaliteit, databeveiliging en privacywaarborging.
Wij helpen verzekeraars hun impact op het milieu te verkleinen door zo min mogelijk gepersonaliseerde klantcommunicatie te printen. Als het dan toch moet, dan gebruiken wij bijvoorbeeld alleen FSC-gecertificeerd papier.
Wij zijn Ecovadis Gold gecertificeerd, waardoor wij bij de top vijf procent van milieuvriendelijkste printbedrijven ter wereld behoren.
Elk jaar starten zorgverzekeraars een eindejaarscampagne. Zo communiceren zij de nieuwe tarieven naar hun klanten. Tot 2021 kreeg echter iedereen dezelfde e-mail. In 2022 besloot een van onze klanten het anders aan te pakken en personaliseerde deze communicatie. De resultaten spreken voor zich.
Verzonden e-mails in 2022
|
CTO 2021
|
CTO 2022
|
CTR 2021
|
CTR 2022
|
---|---|---|---|---|
186.124
|
26,84%
|
39,13%
|
18,94%
|
28,06%
|
45.301
|
33,15%
|
48,21%
|
22,49%
|
33,15%
|
34.269
|
39,63%
|
59,77%
|
29,18%
|
44,19%
|
6.481
|
43,34%
|
53,87%
|
30,89%
|
37,88%
|
47.471
|
33,53%
|
53,05%
|
23,51%
|
37.82%
|
319.646
|
31,27%
|
45,01%
|
22,07%
|
32,15%
|
Wij komen dan uiterlijk de volgende werkdag met een antwoord.
Een beller is sneller: +31 (0)88 250 3000
Al onze adressen en telefoonnummers vind je hier.
Impress BV
Edisonweg 10
3442 AC Woerden
KvK: 30106139
BTW: NL800480764B01
Postadres
Postbus 303
3440 AH Woerden
Afgifte goederen
Marconiweg 8
3442 AD Woerden