Verzekeraars werken vaak, bijvoorbeeld tijdens het afhandelen van claims, met vaste procedures. Deze taken zijn goed te automatiseren, ondanks dat je vaak werkt met privacygevoelige of medische informatie. Gepersonaliseerde klantcommunicatie is waardevol voor verzekeraars. Het zorgt namelijk voor blijere klanten en minder kosten.
Na het ongeluk gaat Maria naar het ziekenhuis en krijgt ze alle zorg die zij nodig heeft. Gelukkig valt het allemaal mee en mag ze weer snel naar huis. Maria is verzekerd, waardoor de verzekeraar alles betaalt.
Een maand later ligt er een brief bij Maria op de mat. In deze brief vraagt de verzekeraar naar het ongeval. Maria kan gemakkelijk online antwoord geven. Daar heeft zij nu geen tijd voor, waardoor ze de brief aan de kant legt.
De verzekeraar heeft nog geen reactie van Maria gehad. Ze heeft de vragenlijst zelfs nog niet bekeken. Daarom stuurt het systeem van de verzekeraar automatisch een gepersonaliseerde e-mail om haar te helpen herinneren.
Maria zit in de bus en ziet de e-mail binnenkomen. Ze was de vragenlijst inderdaad vergeten. Nu heeft ze wel tijd, waardoor ze besluit de vragenlijst te kijken en in te vullen.
De link in de e-mail brengt Maria naar een online en interactief document. Dit document is alleen voor Maria en is daardoor uniek. Hierdoor ziet Maria alleen de vragen die voor haar belangrijk zijn. Zo ziet zij snel wat ze moet invullen.
Dankzij het automatische bericht en de herinnering zijn alle vragen beantwoord. Maria heeft er zelfs foto’s bij gedaan. De verzekeraar heeft hierdoor nu alle informatie en de klantenservice heeft er niets voor hoeven te doen.
In tegenstelling tot traditionele communicatie maak je het met digitale oplossingen voor cliënten eenvoudig om te reageren. Met onze mobile first aanpak kan je cliënt daarnaast overal aan de slag, dus zowel in de bus als achter een bureau.
Alles wat wij doen is gepersonaliseerd. Een en hetzelfde bericht naar al je cliënten voldoet niet meer. Met gepersonaliseerde klantcommunicatie ontvangt een verzekeraar meer interactie en sneller resultaat.
Automatiseren heeft een groot voordeel. Er gaat minder fout. Daarnaast kunnen medewerkers zich richten op taken die het belangrijkst zijn.
Digitale oplossingen helpen je collega’s efficiënter werken. Want als cliënten zelf informatie kunnen vinden via Interactieve Documenten, dan krijgt je klantenservice minder aanvragen.
Communiceer je automatisch en persoonlijk, dan jagen je workflows effectief achter klanten aan. Hierdoor kan je afdeling verkoop zich richten op de belangrijkste deals.
Wij helpen je met gepersonaliseerde communicatie die geheel binnen de wet en regelgeving past. Onze digitale oplossingen zijn veilig. Ze worden bijvoorbeeld continu intern en extern getest. Om jou daarvan te verzekeren zijn wij uitgebreid gecertificeerd op het gebied van kwaliteit, databeveiliging en privacywaarborging.
Wij helpen verzekeraars hun impact op het milieu te verkleinen door zo min mogelijk gepersonaliseerde klantcommunicatie te printen. Als het dan toch moet, dan gebruiken wij bijvoorbeeld alleen FSC-gecertificeerd papier.
Wij zijn Ecovadis Gold gecertificeerd, waardoor wij bij de top vijf procent van milieuvriendelijkste printbedrijven ter wereld behoren.
Elk jaar starten zorgverzekeraars een eindejaarscampagne. Zo communiceren zij de nieuwe tarieven naar hun klanten. Tot 2021 kreeg echter iedereen dezelfde e-mail. In 2022 besloot een van onze klanten het anders aan te pakken en personaliseerde deze communicatie. De resultaten spreken voor zich.
Verzonden e-mails in 2022
|
CTO 2021
|
CTO 2022
|
CTR 2021
|
CTR 2022
|
---|---|---|---|---|
186.124
|
26,84%
|
39,13%
|
18,94%
|
28,06%
|
45.301
|
33,15%
|
48,21%
|
22,49%
|
33,15%
|
34.269
|
39,63%
|
59,77%
|
29,18%
|
44,19%
|
6.481
|
43,34%
|
53,87%
|
30,89%
|
37,88%
|
47.471
|
33,53%
|
53,05%
|
23,51%
|
37.82%
|
319.646
|
31,27%
|
45,01%
|
22,07%
|
32,15%
|
Impress helpt je bedrijf besparen op de back-office, je klantervaring te verbeteren en bewust papier te gebruiken. Maar dat doen wij niet met oogkleppen op. Wij doen altijd een stapje extra en proberen continu onze voetafdruk op het milieu te verkleinen. Ten slotte ondernemen wij altijd met de maatschappij in gedachten.
Stuur vandaag je aanvraag. Wij komen dan uiterlijk de volgende werkdag met een antwoord. Bellen mag natuurlijk ook, net als het maken van een online afspraak.
Impress BV
Edisonweg 10
3442 AC Woerden
KvK: 30106139
BTW: NL800480764B01
Postadres
Postbus 303
3440 AH Woerden
Afgifte goederen
Marconiweg 8
3442 AD Woerden