De afhandeling van schadeclaims optimaliseer je met Impress Claimr.

Impress Claimr is speciaal ontwikkelt om jouw klantenservice te helpen meldingen van schade zo efficiënt mogelijk te behandelen, beheren en versturen. Zo kan je afdeling meer doen, met minder mensen. Met onze oplossing brengen wij bij verzekeraars de duur van een schadeafhandeling terug van 15 naar slechts 3 minuten.

Met Impress Claimr komt alle klantcommunicatie vanuit een centraal systeem

Alles op één plek

Alle uitgaande berichten die jouw klantenservice met Impress Claimr verstuurt werken met één centraal sjabloon. Zo voorkom je verschillende versies van berichten en onhandig knip-en-plak-werk. Daarnaast wordt het bijwerken van de inhoud een eitje.

Met Impress Claimr kan je meer doen met minder mensen en middelen.

Doe meer met minder

Impress Claimr automatiseert processen, omdat het zelf gegevens uit jouw andere systemen haalt. Zo voorkom je fouten, omdat je handmatige handelingen vervangt. Je afdeling bespaart hierdoor tijd, waardoor deze meer kan doen, met minder mensen.

Met Impress Claimr werk je met volledige compliance

Werk compliant

De huisstijl van jouw organisatie is kostbaar. Daarom bepaal je eenvoudig wie wat in Impress Claimr kan doen, wie wat moet controleren en tenslotte wie wat mag aanpassen. Zo heb je altijd een gestroomlijnd, transparant en compliant audit trail.

Zo werken jouw medewerkers met Impress Claimr

Een claim komt binnen

Een klant meldt schade aan zijn boot

Direct daarna
Direct daarna

Klantenservice gaat aan de slag

Een medewerker ziet de claim binnenkomen in de centrale in-box van Impress Claimr.

Het systeem heeft direct informatie uit het klantregistratiesysteem gehaald, zodat de medewerker meteen weet om welke klant en polis het gaat.

2 minuten later
2 minuten later

Collega kiest een sjabloon

De medewerker onderzoekt de situatie en is klaar om een bericht te versturen. Je collega kiest eenvoudig uit een van de opgestelde sjablonen.

Automatisch invullen
Automatisch invullen

Impress Claimr vult in

Impress Claimr vult het bericht automatisch met de persoonlijke informatie van de klant. Hiervoor gebruikt het bijvoorbeeld het ERP-pakket, het CRM-pakket en/of een digitaal archief.

Vervolgens
Vervolgens

Medewerker vult aan

De medewerker vult eventueel missende velden in. Wat de medewerker nog moet aanvullen staat overzichtelijk vermeld in een handige to-do-lijst.

1 minuut later
1 minuut later

Klaar voor verzending

De medewerker drukt op verzenden.

Daarna
Daarna

Senior-medewerker controleert

Omdat de behandelende collega in dit geval een junior-medewerker is, stuurt ons platform het bericht niet naar de klant.

Een senior-medewerker dient namelijk het opgestelde bericht eerst te controleren.

1 minuut later
1 minuut later

Een kleine aanpassing

De senior-medewerker controleert het bericht, maakt een kleine aanpassing en geeft de brief tenslotte vrij.

Vervolgens
Vervolgens

Succes!

Het bericht verschijnt in de in-box van de klant.

Koppel Impress Claimr met de software die je al gebruikt

De berichten die je klantenservice verstuurt, moeten zo persoonlijk mogelijk zijn. Daarnaast wil je zo veel mogelijk handmatige handelingen voorkomen. Zo voorkom je namelijk fouten en bespaar je daarnaast op kostbare tijd.

Daarom koppelen wij onze oplossingen aan de systemen die je al gebruikt. Denk bijvoorbeeld aan:

Zo zorg je voor een naadloze en efficiënte communicatie met je klanten. Daarnaast kunnen je medewerkers zich meer richten op wat zij graag doen, namelijk klanten helpen.

Wij koppelen Impress Claimr aan de systemen die je gebruikt.
De identiteit van je organisatie is kostbaar.

Bewaak de identiteit van je bedrijf

Impress Claimr helpt je om de huisstijl van je organisatie te beschermen. Het platform bewaart namelijk alle inhoud, van tekst tot afbeelding, en zorgt ervoor dat alles in lijn is met de huisstijl.

Wilt een collega iets aanpassen? Dan kan deze dat eenvoudig doen via een online omgeving. Wat de collega kan bepaal je zelf, net als wie de wijziging controleert.

Help meer klanten, met minder mensen en in minder tijd

Impress Claimr koppelen wij aan jouw andere systemen. Hierdoor kan het platform zelf gegevens ophalen wanneer een medewerker deze nodig heeft. Zo maken medewerkers minder fouten, omdat je handmatige handelingen voorkomt.

Vergissingen wil je natuurlijk vermijden, zeker als je klantenservice berichten verstuurt die eventueel rechtsgeldig zijn.

Zo’n gekoppeld proces zorgt ervoor dat de afhandeling van tickets soepel verloopt. Dit betekent ten eerste dat je team zich kan richten op belangrijkere taken en projecten.

Verder versnel je de doorlooptijd van alle schadeclaims. Met vervolgens blije klanten en een hogere klantscore tot gevolg.

Met Impress Claimr kan je klantenservice meer doen, in minder tijd en met minder mensen.

6 reden om vandaag met Impress Claimr te starten

Eenvoudig is gebruik

Je bestaande medewerkers kunnen snel met Impress Claimr aan de gang. Begint er een nieuwe collega? Dan is deze zo ingewerkt.

Bewezen technologie

Impress Claimr draait op de CCM-software van Quadient. Dit is een platform van wereldklasse die zich heeft bewezen.

Gebruik elk kanaal

Impress Claimr ondersteunt de communicatiekanalen die jij wil inzetten en welke je klant wenst te gebruiken.

Betere klantscores

Dankzij de geautomatiseerde processen van Impress Claimr kunnen wij de afhandelingstijd met 80% verkorten.

Volledige controle

Alles wat jouw medewerkers doen, houdt Impress Claimr bij. Daarnaast heb je volledige toezicht op de rollen en de rechten.

Volledige compliance

Impress Claimr is gebouwd op een fundering van databeveiliging. Dat bewijzen wij met onze certificaten.

3 veel voorkomende vragen over Impress Claimr.

Hoe snel kunnen wij met Impress Claimr aan de gang?

Hoe snel je met Impress Claimr aan de slag kan is afhankelijk van de organisatie. Echter kunnen wij na de analyse doorgaans binnen enkele weken alles voor je klaar hebben staan.

Met Impress Claimr kun je al binnen enkele weken van start
Impress Claimr ondersteunt de communicatiekanalen die jij nodig hebt.

Welke kanalen ondersteunt Impress Claimr?

Impress Claimr ondersteunt de kanalen die jij nodig hebt en je klanten graag willen gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan e-mail, SMS en fysieke post.

Maar er zijn meer opties, bijvoorbeeld WhatsApp Business, jouw eigen klantenportaal of de Berichtenbox van de overheid.

Hoe beveiligen jullie Impress Claimr?

Alles wat Impress doet is gebouwd op een fundering van databeveiliging. Wij werken daarom volgens internationale standaarden. Dat is bij een Customer Communication Management oplossing als Claimr niet anders.

Impress is bijvoorbeeld ISO27001 gecertificeerd. Zo bewijzen wij dat onze databeveiliging in orde is.

Daarnaast zijn wij NEN7510 gecertificeerd. Hierdoor kunnen wij ook zorginstellingen met hun klantcommunicatie helpen.

Je vindt al onze certificaten hier.

Wij zorgen voor een veilige oplossing.