De klantcommunicatie tussen nutsbedrijven en hun klanten transformeren.

De wereld van nutsvoorziening is vol in beweging. Hierdoor is het essentieel dat nutsbedrijven adequaat en effici├źnt communiceren. Dat is namelijk wat klanten verwachten. Daarom helpt Impress nutsbedrijven hun klantcommunicatie te transformeren, voor een klantbeleving van wereldklasse. Dit is niet alleen belangrijk voor de klanttevredenheid, maar het zorgt er ook voor dat het bedrijf effici├źnter en effectiever functioneert.

Als nutsbedrijven hun communicatie transformeren; 3 voordelen.

Wij transformeren de klantencommnicatie van nutsbedrijven en het maximale uit hun budget halen.

Maximaal effect uit je budget

Transformeer je klantcommunicatie als nutsbedrijf naar digitale communicatie, waar dat kan. Maar gebruik ook fysieke post om je hele doelgroepen te bereiken. Zo haal je het meeste uit je budget en bespaar je ook op papier en porto.

Als een nutsbedrijf beter gaat communiceren zijn hun klanten meer tevreden.

Verbeter de klantervaring

Laat je klant kiezen hoe deze berichten van je wil ontvangen, bijvoorbeeld via e-mail, post of sms. Zo is jouw klant tevreden, bereik je ze beter en blijven zij loyaal aan jouw merk. Verbeter je klantcommunicatie en hou grip op je berichten.

Impress transformeert de klantcommunicatie van nutsbedrijven en zorgt zo voor doeltreffende communicatie.

Betrouwbaar en doeltreffend

Een duidelijk verhaal alleen is niet voldoende. Je bericht moet namelijk ook aankomen. Dus ook wanneer je e-mail wordt weg gefilterd, niet ontvangen kan worden of je klant deze niet opent. Is je klant goed geïnformeerd? Dan komen er namelijk minder vragen binnen bij de klantservice.

Een voorbeeld

De straat moet open

Vanwege onderhoud aan de waterleiding moet er in een wijk de straat open. Dit heeft onder andere effect op de bereikbaarheid van de wijk en de waterkwaliteit uit de kraan.

Doelgroep selecteren

Het waterbedrijf selecteert het gebied welke zij over de werkzaamheden gaan informeren. Hierdoor stuurt het nutsbedrijf het bericht alleen naar klanten waarvoor deze relevant is.

De persoonsgegevens worden vervolgens gebruikt om het te maken bericht te personaliseren.

Communicatie opstellen

In het CCM-platform schrijven de gebruikers van het platform zelf de communicatie. Ze voegen de gepersonaliseerde elementen toe en plaatsen tot slot afbeeldingen.

Het archief zit overigens ook aan Quadient Inspire gekoppeld. Hierdoor kan de klantenservice altijd zien welke brief of e-mail de klant heeft ontvangen.

De volgende dag
De volgende dag

E-mail en post versturen

Dankzij een eerdere campagne beschikt het waterbedrijf ook over e-mailadressen. Dit zorgt ervoor dat brieven en e-mails zonder gedoe perfect op elkaar aansluiten.

Is het e-mailadres van de klant bekend? Dan stuurt het nutsbedrijf een e-mail. De andere klanten ontvangen hetzelfde bericht, maar dan per post.

Klopt een e-mailadres niet of wordt het bericht niet geopend? Het systeem stuurt deze klanten automatisch ook een brief, waardoor alle klanten toch goed geïnformeerd zijn.

Succes!

Dankzij de slimme digitale oplossingen, samenwerkende systemen en gekoppelde platformen laten wij nutsbedrijven beter communiceren.

Vraag naar de mogelijkheden

Enkele nutsbedrijven welke Impress helpt beter en persoonlijker te communiceren.

Als je als nutsbedrijf de klantcommunicatie transformeert blijven je klanten tevreden.

Klantervaring verbeteren

Met Customer Communication Management geef je jouw klant eenvoudig toegang tot de kanalen die deze wil gebruiken. Al deze kanalen ondersteunen is eenvoudig, want ze gebruiken namelijk allemaal dezelfde bron. Aanpassingen hoef je dus maar op ├ę├ęn plek te doen.

Alle kanalen op ├ę├ęn lijn

Het klantcontact via de e-mail is goedkoper dan via print. Echter de in-box van je klant zit wel eens vol. Of je klant opent je e-mail niet. Transformeer dan als nutsbedrijf je klantcommunicatie en stuur automatisch een brief als dit gebeurt. Zo bereik je jouw contacten altijd.

Communiceer duurzaam

Kies voor Impress en draag bij aan een duurzamere toekomst. Wij produceren namelijk met de grootste zorg voor het milieu en verzenden CO2-neutraal. Wij zijn de trotse houder van het Ecovadis Gold certificaat en behoren bovendien tot de top 3 procent van meest duurzame bedrijven ter wereld.

Snel verzenden

In de dynamische wereld van vandaag verwacht je klant dat je altijd snel communiceert en reageert. Dit geldt overigens ook als je post verstuurt. Wij begrijpen deze uitdaging. Geef je jouw communicatie voor 11:00 uur vrij? Dan produceren wij dezelfde dag.

Werk volledig compliant

Verstuur je belangrijke, privacygevoelige informatie, zoals adresgegevens of andere klantdata? Dan is het cruciaal dat je berichten altijd op de juiste plaats aankomen. Maar hoe kun je er zeker van zijn dat dit ook echt gebeurt? Wij tonen dat aan met onze certificaten.

White label productie

Heb je nog stapels briefpapier en enveloppen liggen die een hap uit je budget nemen? Wij hebben de oplossing! Wij maken de voorraad briefpapier en enveloppen op. Daarna stappen wij over op white label productie. Zo communiceer je als nutsbedrijf niet alleen beter, je verspilt ook minder.

Wil je meer weten over hoe wij de klantcommunicatie van nutsbedrijven transformeren?

Lees dan deze selectie aan artikelen. Zo kom je er achter wat Printing on Demand en gepersonaliseerde communicatie nog meer voor je kunnen doen. Al onze artikelen vind je hier.

Wanneer beginnen met Customer Communication Management?

Wanneer beginnen met Customer Communication Management; de evolutie van jouw klantcommunicatie.

Ben je klaar om je klantcommunicatie naar een hoger niveau te tillen? Laten we samen de wereld van Customer Communication Management (CCM) ontdekken. Met de juiste stappen kan je bedrijf een echte communicatie-expert worden.
Impress helpt jouw CCM-strategie realiteit worden.

Wat is Customer Communication Management?

Hoe Customer Communication Management (CCM) bedrijven helpt het contact met klanten te verbeteren, relevante berichten te versturen en een sterkere band met relaties op te bouwen.