De wereld van nutsvoorziening is vol in beweging. Hierdoor is het essentieel dat nutsbedrijven adequaat en efficiënt communiceren. Dat is namelijk wat klanten verwachten. Daarom helpt Impress nutsbedrijven hun klantcommunicatie te transformeren, voor een klantbeleving van wereldklasse. Dit is niet alleen belangrijk voor de klanttevredenheid, maar het zorgt er ook voor dat het bedrijf efficiënter en effectiever functioneert.
Transformeer je klantcommunicatie als nutsbedrijf naar digitale communicatie, waar dat kan. Maar gebruik ook fysieke post om je hele doelgroepen te bereiken. Zo haal je het meeste uit je budget en bespaar je ook op papier en porto.
Laat je klant kiezen hoe deze berichten van je wil ontvangen, bijvoorbeeld via e-mail, post of sms. Zo is jouw klant tevreden, bereik je ze beter en blijven zij loyaal aan jouw merk. Verbeter je klantcommunicatie en hou grip op je berichten.
Een duidelijk verhaal alleen is niet voldoende. Je bericht moet namelijk ook aankomen. Dus ook wanneer je e-mail wordt weg gefilterd, niet ontvangen kan worden of je klant deze niet opent. Is je klant goed geïnformeerd? Dan komen er namelijk minder vragen binnen bij de klantservice.
Vanwege onderhoud aan de waterleiding moet er in een wijk de straat open. Dit heeft onder andere effect op de bereikbaarheid van de wijk en de waterkwaliteit uit de kraan.
Het waterbedrijf selecteert het gebied welke zij over de werkzaamheden gaan informeren. Hierdoor stuurt het nutsbedrijf het bericht alleen naar klanten waarvoor deze relevant is.
De persoonsgegevens worden vervolgens gebruikt om het te maken bericht te personaliseren.
In het CCM-platform schrijven de gebruikers van het platform zelf de communicatie. Ze voegen de gepersonaliseerde elementen toe en plaatsen tot slot afbeeldingen.
Het archief zit overigens ook aan Quadient Inspire gekoppeld. Hierdoor kan de klantenservice altijd zien welke brief of e-mail de klant heeft ontvangen.
Dankzij een eerdere campagne beschikt het waterbedrijf ook over e-mailadressen. Dit zorgt ervoor dat brieven en e-mails zonder gedoe perfect op elkaar aansluiten.
Is het e-mailadres van de klant bekend? Dan stuurt het nutsbedrijf een e-mail. De andere klanten ontvangen hetzelfde bericht, maar dan per post.
Klopt een e-mailadres niet of wordt het bericht niet geopend? Het systeem stuurt deze klanten automatisch ook een brief, waardoor alle klanten toch goed geïnformeerd zijn.
Dankzij de slimme digitale oplossingen, samenwerkende systemen en gekoppelde platformen laten wij nutsbedrijven beter communiceren.
Met Customer Communication Management geef je jouw klant eenvoudig toegang tot de kanalen die deze wil gebruiken. Al deze kanalen ondersteunen is eenvoudig, want ze gebruiken namelijk allemaal dezelfde bron. Aanpassingen hoef je dus maar op één plek te doen.
Het klantcontact via de e-mail is goedkoper dan via print. Echter de in-box van je klant zit wel eens vol. Of je klant opent je e-mail niet. Transformeer dan als nutsbedrijf je klantcommunicatie en stuur automatisch een brief als dit gebeurt. Zo bereik je jouw contacten altijd.
Kies voor Impress en draag bij aan een duurzamere toekomst. Wij produceren namelijk met de grootste zorg voor het milieu en verzenden CO2-neutraal. Wij zijn de trotse houder van het Ecovadis Gold certificaat en behoren bovendien tot de top 3 procent van meest duurzame bedrijven ter wereld.
In de dynamische wereld van vandaag verwacht je klant dat je altijd snel communiceert en reageert. Dit geldt overigens ook als je post verstuurt. Wij begrijpen deze uitdaging. Geef je jouw communicatie voor 11:00 uur vrij? Dan produceren wij dezelfde dag.
Verstuur je belangrijke, privacygevoelige informatie, zoals adresgegevens of andere klantdata? Dan is het cruciaal dat je berichten altijd op de juiste plaats aankomen. Maar hoe kun je er zeker van zijn dat dit ook echt gebeurt? Wij tonen dat aan met onze certificaten.
Heb je nog stapels briefpapier en enveloppen liggen die een hap uit je budget nemen? Wij hebben de oplossing! Wij maken de voorraad briefpapier en enveloppen op. Daarna stappen wij over op white label productie. Zo communiceer je als nutsbedrijf niet alleen beter, je verspilt ook minder.
Lees dan deze selectie aan artikelen. Zo kom je er achter wat Printing on Demand en gepersonaliseerde communicatie nog meer voor je kunnen doen. Al onze artikelen vind je hier.
Impress helpt je bedrijf besparen op de back-office, je klantervaring te verbeteren en bewust papier te gebruiken. Maar dat doen wij niet met oogkleppen op. Wij doen altijd een stapje extra en proberen continu onze voetafdruk op het milieu te verkleinen. Ten slotte ondernemen wij altijd met de maatschappij in gedachten.
Stuur vandaag je aanvraag. Wij komen dan uiterlijk de volgende werkdag met een antwoord. Bellen mag natuurlijk ook, net als het maken van een online afspraak.
Impress BV
Edisonweg 10
3442 AC Woerden
KvK: 30106139
BTW: NL800480764B01
Postadres
Postbus 303
3440 AH Woerden
Afgifte goederen
Marconiweg 8
3442 AD Woerden