Gepersonaliseerde campagnes voor de retail

Wil je gepersonaliseerde retail campagnes draaien die altijd actueel zijn, ongeacht of je deze digitaal of geprint verstuurt? Zoek je een oplossing om snel op bewegingen in de markt te reageren? En dus het maximale uit je direct marketing te halen? Dan ben je op zoek naar onze oplossingen voor de retail. Denk daarbij aan geautomatiseerde win-back campagnes, soepele transactionele printstromen en gepersonaliseerde e-mailcampagnes met impact.

3 voordelen van gepersonaliseerde communicatie

Met de oplossingen van Impress kan een retail bedrijf sneller op veranderingen in de markt reageren

Korte time-to-market

De volgende dag is je promotie bij jouw klant of lead. Het maakt niet uit of deze op de deurmat of in een in-box belandt.

Impress zorgt ervoor dat je toegang hebt tot al je kanalen, zodat je als retail onderneming alles uit je gepersonaliseerde campagnes haalt.

Combineer print en digitaal

Gebruik het communicatiemiddel dat het beste aansluit bij jouw doelgroep. Print voor een premium beleving en digitaal voor kostenefficiëntie.

Impress koppelt met de software en systemen die je al gebruikt.

Gekoppeld met je huidige systemen

Verkopen uit de winkel voeden bijvoorbeeld je herhalende campagnes. Koppel met je archief en je klantservice is altijd op de hoogte. 

Een voorbeeld

Een concurrent heeft een nieuwe aanbieding.

De marketingmanager wil hier snel met een geprinte gepersonaliseerde campagne op reageren, zodat klanten niet overstappen naar een andere retailer voor internet en televisie.

2 uur later
2 uur later

Marketing levert de content aan.

Vervolgens duikt een trafficmedewerker meteen in het direct mail platform van Impress. De uiting moet namelijk morgen op de mat liggen.

1 uur later
1 uur later

De uiting staat snel klaar.

De trafficmedewerker beschikt namelijk over vele templates. Hierdoor staat de gepersonaliseerde retail campagne snel klaar en kan de marketingmanager de uiting goedkeuren.

Direct daarna
Direct daarna

Ping! Goedkeuren graag.

De marketingmanager ontvangt een nieuwe e-mail. De manager logt in, bekijkt de uiting en geeft vervolgens feedback.

10 minuten later
10 minuten later

Ping! Feedback.

De trafficmedewerker ontvangt de feedback en verwerkt deze. Daarna stuurt de trafficmedewerker de uiting door naar hun printpartner.

2 minuten later
2 minuten later

Oh nee!

Het standaard printbedrijf heeft op korte termijn geen ruimte in de productie. Dat is jammer, maar geen probleem! Met een paar klikken stuurt de trafficer de campagne door naar de printstraat van een andere organisatie, bijvoorbeeld die van Impress.

De volgende dag
De volgende dag

Succes!

De gepersonaliseerde uiting ligt op de deurmat. Daarnaast is een digitale versie in het archief geplaatst. Hierdoor is de klantservice op de hoogte van de promotie, mocht de klant bellen.

Met onze oplossingen voor de retail krijg je jouw gepersonaliseerde campagnes snel bij jouw klanten. 

Dit is wat gepersonaliseerde communicatie voor jou als retailer doet

Minder kosten

Impress zorgt ervoor dat de projectmanagers en designers bij je printpartner minder uren maken. Zo druk je de kosten. Daarnaast printen wij alleen wat strikt noodzakelijk is.

In-house tooling

Met onze oplossing bepaal je zelf wie in jouw retail organisatie werkt aan je gepersonaliseerde campagnes. Dus je hoeft niet te wachten tot je leverancier wat aanpast in jouw software.

Minimale kosten per campagne

Omdat je zelf je campagne opzet, ontwerpt en goedkeurt maakt je printpartner minder uren. Hoe meer campagnes je door onze software laat lopen des te voordeliger het wordt.

Snelle time-to-market

Als je alles zelf kan doen, kan je sneller schakelen. Je hoeft niet meer te wachten tot een projectmanager jouw e-mail beantwoordt of een designer wijzigingen doorvoert.

Transparante kosten

Wij houden van helder. Daarom laten wij je real-time zien hoeveel post en e-mails wij voor je produceren en versturen. Zo hou je altijd controle over de kosten.

Onafhankelijk van je printbedrijf

De templates voor je gepersonaliseerde retail campagnes zijn van jou. Heeft je printbedrijf nu even geen ruimte? Dan verplaats je eenvoudig de productie naar een andere organisatie, bijvoorbeeld naar Impress.

Deze retailers helpen wij al met hun gepersonaliseerde campagnes