Ga naar de inhoud

Klantcommunicatie toegankelijk maken en processen verbeteren

Maak klantcommunicatie toegankelijk voor iedereen en verbeter je processen. Dat doen wij met onze UX/UI-analyse. Wij bekijken jouw klanttrajecten, zodat je kan beginnen met het verbeteren van de klantervaring.

Vervolgens kijken wij samen welke klantcommunicatie wij digitaal kunnen maken. Verder helpen wij je processen te verbeteren, zodat je organisatie meer uit de budgetten haalt.

European Accessibility Act, wat is het?

Toegankelijke klantcommunicatie

Al je klanten bereiken? Ook die met een beperking? Wij analyseren de kansen, komen met advies en bieden oplossingen. Zo communiceer je volledig volgens de European Accessibility Act (EAA).

Bespaar op de klantcommunicatie

Besparen op de backoffice

Gaat veel van je budget op aan moeilijke processen? Kan je vacatures niet vullen? Laat ons onderzoeken welke processen je het beste kan automatiseren. Zo kan je meer met minder. 

Besparen op papier, koeriers en porto.

Post werkt! Maar moet al je communicatie nog wel fysiek? Plak je nog zelf postzegels? Dat lossen wij op. Wij zetten je berichten over naar digitaal en verwerken en versturen de laatste poststukken voor je.

Stroomlijn je processen

Stroomlijn je processen in je backoffice. Verwijder de frictie door handmatige acties te vervangen door slimme automatische processen. Zo maakt je bedrijf minder kosten, omdat je personeel minder tijd kwijt is aan handmatige handelingen. 

Impress helpt jouw organisatie beter met je klanten communiceren.
Maak je communicatie digitaal en toegankelijk voor iedereen.

Verminder papier en maak je klantcommunicatie toegankelijk

Stop met onnodige papieren communicatie met je klanten. Zet dit kanaal in waar het écht waarde toevoegt. Beheer al je communicatie en kanalen vervolgens centraal op één plek.

Zo communiceer je niet alleen efficiënter. Je beheert alles ook eenvoudiger. En met de slimme oplossingen van Quadient maken wij ook al je berichten voor iedereen toegankelijk.

Zo bespaar je op de kosten en verbeter je de aflevering van jouw boodschap bij al jouw contacten.

Verbeter de ervaring van ál je klanten

Alleen papieren communicatie veroorzaakt onnodige frictie. Dit kanaal is niet toegankelijk voor al je klanten. Laat daarom je klanten zelf kiezen of ze een fysieke brief of een e-mail willen ontvangen. Zo verbeter je de klantervaring en haal je wrijving weg.

6 redenen om klantcommunicatie toegankelijk te maken en processen te verbeteren.

1. Dezelfde boodschap in elk kanaal

Verander facturen, afschrijvingen en andere slecht presterende berichten in waardevolle, dynamische en toegankelijke klantcommunicatie. Zo vergroot je het effect van elk contact.

Biedt daarnaast verschillende kanalen aan. Laat vervolgens klanten zelf kiezen welk deze wil gebruiken. Jij beheert alle kanalen eenvoudig met onze Customer Communication Management oplossingen.

2. Bespaar eenvoudig op de kosten

Verlaag de kosten door je klantcommunicatie ook digitaal af te leveren. Zo bespaar je op het afdrukken en verzenden van post.

Digitale communicatie is daarnaast ook goed toegankelijk te maken voor al je klanten. Hierdoor maakt je boodschap meer impact.

3. Hou je klanten beter vast

Nieuwe klanten werven wordt steeds kostbaarder. Maak de interactie met je klant daarom boeiender, intuïtiever en eenvoudiger. Ga dus voor waarde toevoegen.

Hoe doe je dat?

Bijvoorbeeld door te communiceren via het kanaal dat de voorkeur heeft van de klant. Zo blijven klanten langer bij je en wordt up- en cross-selling eenvoudig.

4. Communicatie en klantgegevens altijd veilig

Houdt de gegevens van je klanten veilig. Onze producten en diensten voldoen aan de laatste beveiligingsprotocollen en normeringen.

Zo weet je zeker dat je al je klantcommunicatie toegankelijk, veilig en privé verstuurt. Gebruik bijvoorbeeld de Berichtenbox van de overheid, zet DigiD in of beveilig je communicatie met 2FA.

5. Trek de aandacht en zet aan tot actie

Verstuur eenvoudig boeiende, interactieve communicatie en  biedt deze op maat aan. Zo ziet je klant alleen de informatie die van toepassing is. Wil je klant over gaan tot actie? Dan maakt het niet uit welk kanaal deze gebruikt.

Alle berichten geven de ontvanger de mogelijkheid om bijvoorbeeld een aankoop te doen of een bericht achter te laten. Zo kan dit bij een fysiek bericht met een slimme QR-code. En bij een e-mail of Whatsapp-bericht met de bekende link.

6. Volledig werken via de EAA

Vanaf juni 2025 is het wettelijk verplicht dat organisatie hun klantcommunicatie toegankelijk maken voor iedereen.

Dat betekent dat al je berichten voor iedereen waarneembaar, bedienbaar, begrijpelijk en robuust moet zijn.

Veel gestelde vragen.

Hoe snel kunnen jullie leveren?

Dit is afhankelijk van de pijnpunten die wij voor jullie mogen oplossen. Wij verwachten een project al met drie maanden op te kunnen leveren. 

Wat voor oplossingen kunnen jullie leveren?

Ons pakket aan mogelijke oplossingen is divers. Wij maken bijvoorbeeld:

Daarbij is personaliseren altijd het sleutelwoord.

Wij willen de klantcommunicatie toegankelijk maken en processen verbeteren. Wat hebben jullie van onze IT nodig?

Dit is afhankelijk van de pijnpunten die wij voor jullie mogen oplossen. Maar zoals eerder genoemd, kunnen wij binnen enkele weken een oplossing ontwikkelen. Hiervoor vragen wij minimaal tot geen tijd van je interne IT-team.

Klantcommunicatie toegankelijk maken? Dit is wat wij nodig hebben van IT.

Hoe zorgen jullie ervoor dat onze organisatie blijft doordraaien?

Wij bouwen oplossingen voor uitdagingen die wij geïsoleerd kunnen doorvoeren. Zo voorkomen wij dat hele processen in je bedrijf stil komen te liggen. De projecten zijn daardoor kleiner, waardoor deze sneller klaar zijn en vlotter resultaat opleveren.

| VACATURE ALERT | Wij zijn op zoek naar een Projectmanager Digitaal.