Huisartsen ontlasten door communicatie te automatiseren. Dat is wat Impress via Sanday en huisartsen doet.

Huisartsen helpen door te automatiseren.

Ontdek hoe wij huisartsen helpen door communicatie te automatiseren. Met onze innovatieve oplossingen verminderen wij de werkdruk en verhogen wij de efficiëntie

Geschatte leestijd: 3 minuten

Huisartsen helpen door de communicatie te automatiseren is een innovatieve stap in de zorgsector. Het is een effectieve manier om de werkdruk te verminderen, kosten te besparen en de efficiëntie te verhogen.

De uitdaging: communicatie in de zorg automatiseren

Jaarlijks versturen huisartsen via Sanday 750.000 persoonlijke uitnodigingen voor een griep- en/of pneumokokkenvaccinatie. Deze gepersonaliseerde communicatie wordt al sinds 2010 met behulp van de printstraten van Impress geproduceerd. Het opstellen van de brieven was echter tijdrovend en foutgevoelig, zowel voor de huisartsen als bij Sanday. Het was duidelijk, dit moest anders. De oplossing moest de processen dus gaan stroomlijnen en automatiseren. Met als gevolg, een lagere werkdruk bij de huisartsen en een hogere efficiëntie bij Sanday.

De oplossing: Pro-Mailservice van Impress en Sanday

Impress heeft vervolgens voor Sanday een nieuw portaal ontwikkelt, genaamd Pro-Mailservice. Met behulp van dit portaal kunnen huisartsen eenvoudig zelf uitnodigingen opstellen. Hiervoor werken zij met een standaard template en een handige wizard, waardoor de huisartsen de uitnodigingen naar wens kunnen aanpassen en, wanneer nodig, informatie kunnen toevoegen. De achterliggende automatisering verwerkt vervolgens alle informatie, waardoor de huisartsen verder worden geholpen en Sanday alle communicatie op een uniforme manier kan verwerken.

De voordelen van de Pro-Mailservice zijn onder andere:

  • Tijdsbesparing: Huisartsen zijn minder tijd kwijt aan het maken van de uitnodigingen.
  • Foutloze verwerking: De kans op fouten is aanzienlijk verminderd, omdat het proces nu volledig geautomatiseerd is.
  • Kostenbesparing: De huisarts kan meer patiënten helpen en Sanday kan meer communicatie betrouwbaarder en efficiënter verwerken.

Het resultaat: tevreden huisartsen en efficiëntere zorg

Door de nieuwe Pro-Mailservice zijn de gebruikers van Sanday meer tevreden. Huisartsen zijn namelijk minder tijd kwijt en kunnen zich hierdoor meer richten op het leveren van zorg. Ook is er minder kans op fouten, omdat het proces nu volledig geautomatiseerd is. Ieder jaar kiezen meer huisartspraktijken ervoor om hun uitnodigingen via Sanday te versturen.

Impress staat voor hoge kwaliteit, waarborging van de beveiliging van gegevens. Daarnaast denken zij actief mee om de verwerking van gegevens verder te optimaliseren.

Han Doest – Projectleider bij Sanday

Samenwerken met Impress en Sanday

Impress en Sanday zijn toonaangevende spelers in de zorgsector en de twee organisaties werken al sinds 2010 nauw met elkaar samen. Beide bedrijven zijn gespecialiseerd in het automatiseren van communicatieprocessen in de zorg. Met hun innovatieve oplossingen helpen zij zorgverleners om efficiënter te werken, kosten te besparen en betere zorg te leveren. Overweeg je om de communicatie in jouw praktijk of zorginstelling te automatiseren? Neem dan contact met ons op of maak direct een afspraak met een van onze collega’s. Wij helpen je graag verder.

Wil je meer weten over de Pro-Mailservice van Sanday? Download dan onze whitepaper over de Pro-Mailservice. Deze whitepaper gaat dieper in op de werking van de softwareoplossing.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief