Selecteer een pagina

Dé voordelen van omnichannel marketing & communicatie

Omnichannel marketingstrategieën zijn niet alleen de laatste trends, maar zijn ook gewoon bittere noodzaak om consumenten te bereiken waar ze zijn en op elk gewenst moment. Dat klinkt eenvoudig, maar er zijn nog steeds aanzienlijke uitdagingen in het proces van voorbereiding, testen, accorderen en verzenden van deze belangrijke communicatie met de klant.

Het komt niet zelden voor dat drie verschillende afdelingen zelfstandig werken aan print, websites en email. Maast dat dit een kostbaar en tijdrovende benadering is, is het gespreid ontwikkelen van klantcommunicatie ook erg foutgevoelig. Als meerdere afdelingen los van elkaar met klanten communiceren,  dan is de consistentie van de ‘look-en-feel’, de boodschap en de beleving van de klant echt in gevaar. Omnichannel marketing kan hierin een belangrijke oplossing zijn.

Campagne management

Haal een optimaal rendement uit marketingcampagnes

Services

OMNICHANNEL OUTPUT MANAGEMENTPLATFORM

Bereik klanten op het juiste moment, via het juiste kanaal

Services

Het steeds complexere marketinglandschap vraagt om nieuwe oplossingen voor effectieve klantcommunicatie. Gerichte, persoonlijke en relevante boodschappen via het juiste kanaal op het juiste moment. Zo pak je dit aan.

Interessante artikelen over Omnichannel

Van data naar relevante en gepersonaliseerde klantcommunicatie

We kunnen er niet meer omheen: de klant dient centraal te staan. Je hoort het overal, iedere onderneming heeft het wel ergens in zijn bedrijfsdoelstellingen staan en bij elk event wordt het belang van de klant centraal stellen benadrukt. ‘Ken je klant’, 360° klantbeeld, integraal klantbeeld, Single Customer View. De wil is er, de noodzaak wordt vaak ook erkend, maar hoe zorg je er in de praktijk voor dat je de klant écht centraal zet? Een interview met Laura van der Valk, data analist bij Impress – 4DMS.

Papier heeft iets dat digitale media niet hebben

‘Papier heeft iets dat digitale media niet hebben en nooit zullen krijgen’, stelde volksfilosoof Prof. Dr. Bas Haring tijdens The Art of the New. Tijdens dit event stond de rol van papier in het veranderende media landschap centraal.

Omnichannel output managementsysteemgebruikers noemen deze voordelen

%

De mogelijkheid om processen te stroomlijnen en om workflows te automatiseren

%

Integratie van meerdere databronnen in communicatie

%

Verbeterde mogelijkheden om veiligheidsstandaards te bewaken

%

Kortere tijdspanne tot akkoord op ontwerpen en snellere implementatietijd

Bron: Techvalidate onderzoek onder gebruikers van CMG Inspire

Over Impress

Met campagne management helpen we organisaties om een zo hoog mogelijke conversie uit hun klantcommunicatie te halen. Dit doen we onder meer via personalisatie, de keuze van de juiste communicatiekanalen en marketing automation. We adviseren onze opdrachtgevers, ontzorgen in de uitvoer en voorzien van respons en analyses.

Bent u benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan vrijblijvend contact op met onze adviseurs.