Selecteer een pagina

tekst

Smart Data

Consumenten willen voor hen relevante producten en diensten. Personalisatie is een van de belangrijkste aspecten die een organisatie kan bieden aan een klant. Het sales- en communicatieproces is klantgericht. Klanten willen het gevoel krijgen dat ze speciaal zijn. Ze voelen zich geweldig als ze weten dat je ze waardeert en begrijpt. Dit is de manier hoe je eenmalige klanten omzet in trouwe terugkerende klanten.

Geavanceerde data technieken en vernuftige applicaties die duidelijke resultaten opleveren.

Data Scan & optimalisatie

Verbeter en verrijk de kwaliteit van uw databases

Data vormt één van de belangrijkste grondstoffen voor een succesvolle marketing campagne. Wanneer u in het bezit bent van volledige en actuele informatie over uw klanten, kunt u hen persoonlijk en relevant bereiken.

ZO VERRIJK JE DATABASES

Data scan & optimalisatie is een proces waarbij de data geïnspecteerd wordt, opgeschoond wordt, getransformeerd wordt en gemodelleerd wordt om vervolgens de meest waardevolle informatie uit de data te halen. Daarnaast worden verschillende databases samengevoegd en waar nodig verrijkt met ontbrekende gegevens.

Data scan en optimalisatie heeft verschillende facetten en kan op verschillende manieren uitgevoerd worden

N

Verzamelen van te analyseren data

N

Verwerken van data

N

Data cleansing

N

Dataverrijking

N

Exploratieve data-analyse

N

Modellering en algoritmen

N

Data producten

Predictive Data

Laat data bepalen hoe en wanneer je met klanten communiceert

Analyse van historische data (Datascan & Optimalisatie) zorgt voor meer grip op het toekomstig aankoopgedrag van klanten. Uit multidimensionele analyses kan een klantprofiel worden opgesteld, waaruit blijkt welke klanten u het meest effectief kunt benaderen en met welk cross- of upselling aanbod. Verder is onder meer de effectiviteit van campagnes en loyality programma’s te voorspellen op basis van eerdere acties en realtime informatie uit het veld. Ook omzet en prijselasticiteit zijn afhankelijk van verschillende factoren zoals seizoen, regio en concurrentie. Clustering van al deze informatie stelt u in staat om betrouwbare voorspellingen te doen. Op basis hiervan kunnen pro- actieve en integrale klantretentie strategieën en campagnes worden gepland.

Uw data slimmer gebruiken?

Wij adviseren organisaties met o.a. het formuleren van een heldere datastrategie en helpt hen die te implementeren. Dat kan gaan over een nieuwe mijn.omgeving, CRM systeem, snelle portefeuille overvoer, business intelligence, geografische informatie systemen, nieuwe service modellen en meer. Onze consultants zijn al jaren een vertrouwd gezicht bij vooraanstaande organisaties in de verzekeringsbranche en deel van de oplossing.

Impress’ Competence center

In het Competence Center zijn expertises bijeengebracht die nodig zijn om complexe klant vraagstukken op te lossen in eigentijdse oplossingen. Vanuit het samenspel van expertise en verantwoordelijkheden is deze groep mensen samen in staat om op een integrale manier te werken aan klantvraagstukken op het gebied van klantcommunicatie.

Over Impress

Wij adviseren organisaties met o.a. het formuleren van een heldere datastrategie en helpt hen die te implementeren. Dat kan gaan over een nieuwe mijn.omgeving, CRM systeem, snelle portefeuille overvoer, business intelligence, geografische informatie systemen, nieuwe service modellen en meer. Onze consultants zijn al jaren een vertrouwd gezicht bij vooraanstaande organisaties in de verzekeringsbranche en deel van de oplossing.

Neem geheel vrijblijvend contact op met onze Omnichannelspecialisten.