Selecteer een pagina

Donateur- en incassobeheer

Volledige controle over donateurs en automatische incasso’s

Als goededoelenorganisatie beschikt u reeds over een flinke database met donateurs, uiteenlopend van mensen die eenmalig een gift hebben gedaan tot grote ‘corporates’ die enkele malen een forse bijdrage hebben gedaan. Maar hoe activeer je deze donateurs nou campagnematig en hoe houd je het overzicht?

tekst

Inzicht in gebruikers

Elke fondsenwerver weet dat je donateurs niet over een kam kunt scheren. Het is zinloos om particulieren te benaderen voor grote business-samenwerkingen en je moet begunstigers niet lastig vallen als ze net een paar weken daarvoor al een bijdrage hebben geleverd. Om inzicht te krijgen in hoe je welk type donateur het beste kunt benaderen is het van vitaal belang om het ‘klantgedrag’ van alle gebruikers goed bij te houden. Een centraal systeem, speciaal ontwikkeld voor fondsenwervers, is daarvoor een ideale oplossing.

Zo’n database biedt goededoelenorganisaties een volledig overzicht van alle contacten en donateurs (zakelijk en particulier), maakt het mogelijk om selecties te maken voor marketingcampagnes en houdt ook bij hoe de respons is op deze acties. Door systemen slim en veilig aan elkaar te koppelen kunnen volledige incasso-trajecten, mailingcampagnes en externe databases samenwerken, waardoor er naast een beter klantgedrag ook een flinke tijdsbesparing gerealiseerd wordt.

Data vormt één van de belangrijkste grondstoffen voor een succesvolle fundingscampagne.

Volledige controle zonder zorgen?

Impress helpt organisaties met tools om hun donateurs te beheren. Hierdoor zijn zij altijd in controle op hun database en hebben de mogelijkheid om via klantsegmentaties hun relaties persoonlijk en relevant te bereiken. Vervolgens bieden we ook de mogelijkheid om het gehele incassotraject te automatiseren, waardoor organisaties grip krijgen op hun crediteurenadministratie.

N

Databasebeheer

N

Campagnemanagement

N

Incassoverwerking

N

Databases verrijken en koppelen

N

Klantgedrag analyseren

N

Opslag en beheer

N

Rapportages en Analyse

Succesvolle klanten

World Animal Protection heeft grip op database met behulp van Impress

World Animal Protection, voorheen bekend als WSPA (World Society for the Protection of Animals), is een internationale organisatie die zich inzet voor de bescherming van dieren. World Animal Protection en Impress werken al jarenlang samen op het gebied van direct marketing en vanuit deze samenwerking werd Impress ook gevraagd naar een oplossing voor het beheer van de ca. 200.000 contacten en het verwerken van de incasso’s. Uitgangspunt hierbij was dat World Animal Protection zelf meer kan doen met haar database, om hierbij minder afhankelijk te zijn van derden. De Fundmaster oplossing van Impress sloot hier het beste bij aan.

Impress’ Competence center

In het Competence Center zijn expertises bijeengebracht die nodig zijn om complexe klant vraagstukken op te lossen in eigentijdse oplossingen. Vanuit het samenspel van expertise en verantwoordelijkheden is deze groep mensen samen in staat om op een integrale manier te werken aan klantvraagstukken op het gebied van klantcommunicatie.

Over Impress

Impress helpt organisaties met tools om hun donateurs te beheren. Interesse in de mogelijkheden die wij voor u in kunnen zetten? Neem geheel vrijblijvend contact op met onze campagnespecialisten.