Selecteer een pagina

Impress en Promedico verzorgen jaarlijks de griepmailing voor huisartsen. Hiervoor zijn systemen geïntegreerd voor een efficiënte verwerking. Vanuit het Huisartsinformatiesysteem (HIS) van Promedico wordt de data gegenereerd en door Impress verwerkt tot uitnodigingsbrieven.

Case details

Klant
Promedico ICT B.V.

Jaar
2016

Services
Campagne Manegement, Marketing Logistics

“Naast het leveren van software ontlast Promedico zijn klanten op meerdere gebieden. Voor de griepmailing en andere mailingen voor huisartspraktijken hebben we in Impress de juiste partner gevonden. Impress staat voor hoge kwaliteit, waarborging van de beveiliging van gegevens en denkt actief mee om de verwerking van de gegevens verder te optimaliseren.”

Han Doest
Projectleider, Promedico

De klant

Promedico ICT B.V. levert een bijdrage aan de kwaliteit van de eerstelijns patiëntenzorg in Nederland door functionele en innovatieve software te leveren. Ook ontlasten zij zorgverleners onder andere in de verwerking van uitnodigingsbrieven voor patiënten die in aanmerking komen voor de jaarlijkse griepprik.

Uitdaging

Jaarlijks worden er door Promedico ongeveer 550.000 uitnodigingsbrieven verwerkt vanuit hun huisartsinformatiesystemen (HIS’en) Promedico-ASP en Promedico-VDF. Deze moeten allen conform de wensen en huisstijl van de huisartspraktijken geproduceerd en binnen de gestelde deadlines verstuurd worden.

Oplossing

Een online dashboard waarin alle opdrachten worden verzameld en beheerd. Deze worden vervolgens op basis van White Paper Factory geproduceerd, voorzien van de logo’s van de verschillende huisartspraktijken en gedistribueerd.

Resultaat

Met de griepmailing vergroot Promedico de tevredenheid onder haar klanten. Ieder jaar kiezen meer huisartspraktijken ervoor om hun griepmailing door Promedico te laten verzorgen. Zij profiteren hierbij van tijdbesparing, foutloze verwerking en kostenbesparing op print en porto.

Door: Emiel de Jager

Emiel is marketingmanager bij Impress. Hij schrijft over leadgeneratie, online marketing, social media en kan als growthhacker uren lang in Analytics kijken.