Selecteer een pagina

In opdracht van het Ministerie van OCW en de OV-bedrijven heeft Panteia onderzoek gedaan naar het gebruik van openbaar vervoer onder 47.000 studenten. Het campagnemanagement heeft Impress verzorgd.

Case details

Klant: Panteia

Jaar: 2016

Services:
Campagne Manegement,
Marketing Logistics

”Impress heeft ons voor een belangrijk deel van het onderzoek “ontlast”, waardoor wij ons konden focussen op zaken waar we zelf goed in zijn.

De communicatie ging, daar waar het kon, via digitale procedures en, daar waar het nodig was, via persoonlijk contact. Die combinatie hebben we als prettig ervaren.”

Bert Schepers
Senior consultant, Panteia

De klant

Panteia is een allround onderzoeksbureau voor economisch en sociaal beleidsonderzoek, transportonderzoek en marktonderzoek.

Uitdaging

In opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en de OV-bedrijven heeft Panteia onderzoek gedaan naar het gebruik van openbaar vervoer onder 47.000 studenten. Dit wilde men doen via fysieke vragenlijsten per post.

Oplossing

Impress heeft het volledige logistieke proces rondom de vragenlijsten overgenomen van Panteia. De vragenlijsten zijn geprint en voorzien van een unieke barcode om de respons gemakkelijk te kunnen registeren en verwerken.

Resultaat

Impress heeft Panteia ontlast in het gehele logistieke proces rondom dit onderzoek. Uiteindelijk is een respons van ruim 22 procent behaald.

Door: Emiel de Jager

Emiel is marketingmanager bij Impress. Hij schrijft over leadgeneratie, online marketing, social media en kan als growthhacker uren lang in Analytics kijken.