Selecteer een pagina

Crédit Agricole Consumer Finance wilde met het verzenden van de rekeningafschriften en –overzichten meer uit het contactmoment met de klant halen. Hiervoor zocht men naar een innovatieve partij die dit mogelijk kon maken en men kwam hierbij uit bij Impress.

De oplossing

Sinds de overgang naar Impress print Crédit Agricole Consumer Finance boodschappen voor de klant mee op de witte ruimtes op de afschriften en overzichten. Het implementatietraject verliep snel en vlekkeloos, waarbij de dienstverlening aan de klanten van Crédit Agricole Consumer Finance gewoon doorliep. Middels reversed engineering hebben de IT’ers van Impress de conversie gebouwd die van de digitale output (data) van Crédit Agricole Consumer Finance de uiteindelijke leesbare output (brieven) maakt.

Download deze case

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Case details

Klant: Crédit Agricole

Jaar: 2014

Services:
Campagne Manegement,
Marketing Logistics

Profiel:
Crédit Agricole Consumer Finance Nederland B.V. is marktleider in consumptieve financieringen. Met een uitstaande portefeuille van ruim 3 miljard euro zijn wij niet alleen de grootste financieringsmaatschappij van Nederland, maar ook autoriteit en opinieleider op het gebied van consumptieve kredieten.

Met de merken InterBank, Ribank, NVF en DNV en via het intermediair, het directe kanaal en point-of-sale activiteiten weet Crédit Agricole Consumer Finance alle afzetmarkten te bereiken. Daarnaast valt ook het serviceconcept Antera Incasso onder de bedrijfsparaplu. Crédit Agricole Consumer Finance is onderdeel van de Franse multinational Crédit Agricole S.A., één van de grootste banken van Europa, die met 157 duizend werknemers ruim 20 miljoen klanten in meer dan 70 landen bedient.

Impress heeft er niet alleen voor gezorgd dat doorlooptijden drastisch verkort zijn, maar ook de kosten van distributie en porti zijn verminderd.

Koos Willemsen
Manager Marketing Operations, CACF

Technieken

De data wordt via een beveiligde verbinding binnengehaald en verwerkt door onze IBM-Iseries middels een zelf ontwikkelde conversie. Hierbij worden afhankelijk van kenmerken in de data extra boodschappen toegevoegd aan de uiting, afhankelijk van de hoeveelheid beschikbare witruimte. In de productie vinden meerdere controles plaats om te kunnen garanderen dat de uitingen juist verwerkt worden.

Het resultaat

Impress heeft een stabiel en sluitend proces gerealiseerd voor het printen en verzenden van communicatie naar de klanten van Crédit Agricole Consumer Finance. Hierbij wordt optimaal gebruik gemaakt van het contactmoment, door de witte ruimtes op de uiting te vullen met relevante boodschappen.

Download deze case

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Door: Emiel de Jager

Emiel is marketingmanager bij Impress. Hij schrijft over leadgeneratie, online marketing, social media en kan als growthhacker uren lang in Analytics kijken.