Selecteer een pagina

Impress – 4DMS directeur Marcel Kranenburg is een tevreden man. De afgelopen periode was – en is eigenlijk nog steeds – hectisch. ‘Maar als zich een kans voordoet om je te versterken dan moet je die meteen oppakken.’ Versterken gaat in dit geval over de overname van DM Interface (dat verder gaat onder de naam: DMI – Impress), een sterke en innovatieve speler op het gebied van marketing automation, precies zoals Impress – 4DMS zich dat ten doel heeft gesteld.

Er waren meer kapers op de kust, maar doortastend optreden van Impress – 4DMS leidde ertoe dat vanaf november 2018 deze organisatie, gevestigd in Almere, is opgenomen binnen  de Impress-familie.

Kranenburg: ‘Het is duidelijk dat we in de toekomst steeds meer toegaan naar een compleet aanbod in klantcommunicatie: alle manieren die onze opdrachtgevers helpen zijn klant te helpen. Dat digitaal daarin ‘leading’ zal zijn, is denk ik ook wel duidelijk, maar de combinatie van zowel het papier als digitaal zal uiteindelijk de doorslag geven. Elk medium heeft zijn eigen dynamiek, vraagt zijn eigen benadering en eist zijn eigen aanpak. Dat vraagt van ons een bepaalde tweebenigheid, als je het wilt vergelijken met een voetballer. Je moet in staat zijn om, als de omstandigheden dat vragen, met je andere been ook doeltreffend te zijn. Eén been mag best dominant zijn, maar je moet ook met die andere uit de voeten kunnen.’

Elk medium heeft zijn eigen dynamiek, vraagt zijn eigen benadering en eist zijn eigen aanpak.

In het vakgebied van Impress – 4DMS betekent dat, dat je in staat moet zijn om vrijwel alle contactmomenten tussen organisaties en hun eindklanten te ondersteunen. Van brieven tot interacties op webpagina’s, apps en email. De integratie van DMI – Impress past helemaal in die strategie. Kranenburg: ‘Het ‘gewoon maar wat mailen’ werkt allang niet meer. Klanten wensen resultaten, inzicht en effectiviteit en vragen steeds meer de expertise van ons in deze trajecten. Samen met onze opdrachtgevers werken we aan de vervulling van de communicatiedoelstellingen en daar hebben zij betrouwbare partners voor nodig met kennis van zaken en de markt. DMI – Impress past helemaal in dat plaatje. Door de acquisitie zijn we nog beter in staat uitvoering te geven aan het totale proces van customer communication, inclusief workflow.’

‘Dat doen we zonder onze oude schoenen weg te gooien. Het draait om conversie en voor de ene boodschap wordt voor een optimale conversie een andere aanpak gevraagd dan voor de andere boodschap. Wij willen ze allebei kunnen bieden. Dat is die tweebenigheid waarover we bij Impress – 4DMS beschikken: we kunnen altijd scoren.’

Door: Impress

Impress werkt als een van de top-3 service providers in Nederland voor organisaties in de uitvoering van hun klantcommunicatie. Wij begeleiden klanten met datastromen, fysieke en digitale outputprocessen, gepersonaliseerde omnichannelcommunicatie en Printing-on-Demand uitgeefprocessen. Vanwege de raakvlakken tussen deze gebieden bieden wij een optimaal geintegreerde dienstverlening. Dit doen wij voor vele aansprekende merken, waaronder banken, verzekeraars, fondsenwervers, zorginstellingen, uitgeverijen, onderwijsinstellingen, (semi-)overheden en het MKB.